Valg af kundetilfredshedsundersøgelser handler om mere end blot at stille de rigtige spørgsmål. Undersøgelser er et værktøj til kundeservice, der kan hjælpe dig med at identificere kundernes smertepunkter og få feedback på dine produkter eller tjenester. Når de anvendes korrekt, kan kundetilfredshedsundersøgelser være et uvurderligt aktiv for enhver virksomhed. Her er nogle tips til gennemførelse af kundetilfredshedsundersøgelser!
Udfør undersøgelser for at indsamle feedback fra dine kunder
Kundetilfredshedsundersøgelser er en god måde at indsamle kundefeedback på. Når du stiller de rigtige spørgsmål, kan du få indsigt i kundernes smertepunkter, og hvad de kan lide (eller ikke kan lide) ved dine produkter eller tjenester.
Sørg for, at dine undersøgelser er relevante for dine kunder. Generiske undersøgelser vil ikke give nyttige oplysninger – sørg for at skræddersy dine undersøgelser, så de passer til din virksomheds og kundebase.
Spørgsmålene i din undersøgelse skal være klare og præcise. Undgå at stille ledende spørgsmål eller at gøre antagelser om kundernes holdning. Lad kunderne tale for sig selv!
Stil åbne spørgsmål
Åbne spørgsmål giver kunderne mulighed for at give feedback med deres egne ord. Denne type spørgsmål giver kunderne mulighed for at dele deres tanker og forslag, hvilket giver dig værdifuld indsigt i kundernes holdninger.
Når du udformer dine undersøgelser, skal du sørge for at medtage et par åbne spørgsmål. Kunderne vil sætte pris på at få mulighed for at give udtryk for deres mening!
Sørg desuden for at følge op på de åbne svar. Hvis en kunde giver et detaljeret svar, skal du tage dig tid til at spørge dem mere om det. Dette kan hjælpe dig med at få flere oplysninger og forstå kundernes holdninger bedre.
Hold undersøgelserne korte
Du vil gerne have feedback fra kunderne, men du vil ikke afskrække folk fra at deltage i dine kundetilfredshedsundersøgelser. Sørg for, at din undersøgelse er kort og let at forstå – jo mere tid det tager kunderne at besvare en kundetilfredshedsundersøgelse, jo mindre sandsynligt er det, at de vil gennemføre den!
Når du har udformet en effektiv kundetilfredshedsundersøgelse, skal du sørge for at bruge incitamenter (f.eks. rabatter eller kuponer), når du reklamerer for dem, for at øge deltagelsesprocenten.